Foreldregruppe for barn med autisme

Er du foreldre til barn, unge eller vaksne med autismespekterdiagnose kan du bli med i ei nyoppretta gruppe med oppstart i januar. Du må også vere busett i Giske kommune.

Du/dere er hjertelig velkommen til å bli med på en foreldregruppe som skal starte i januar 2022.

Målet med denne gruppen er å danne nettverk, skape en møteplass hvor man kan dele tanker og opplevelser, få støtte og forståelse, men også få økt kunnskap om ressurser og utfordringer knyttet til autisme, samt om rettigheter som du/dere og deres barn har.

Gruppen skal møtes 1 gang per måned, og vil vare i 1,5 time. Gruppen er hovedsakelig rettet mot foreldrene, men hvis det er ønskelig at andre voksne familiemedlemmer er med, kan det diskuteres med oss. Til en av samlingene skal det inviteres søsken sammen med foreldrene.

Hvis du/dere er interesserte i å delta, vil vi avtale med deg/dere og ha en forsamtale der du/dere vil få mer informasjon og bli kjent med oss gruppeledere. Vi vil gjerne høre om dine/deres ønsker og behov knyttet til en slik gruppe, og utforme den ut ifra den tilbakemeldingen. Våre hovedtanker med en slik gruppe er å øke kunnskap om vanskene og skape en trygg og sosial møteplass for foreldre med autistiske barn i Giske kommune.

Gruppeledere:

Katrin Ekroll Riise. Katrin jobber til daglig som fagkoordinator på bufelleskapa på Valderøya. Hun er vernepleier og hun har vært aktiv i autismeforeningen. Hun har en voksen sønn innen ASD spekteret.

Karolina Cytarzynska. Karolina er kommunepsykolog i Psykisk helseteam for barn og unge i Giske kommune. Jobbet tidligere på BUP i Ålesund og har bred erfaring med utredning av bl.annet autisme. Karolina koordinerer TALK prosjektet for helse og omsorg, som har som for hovedmål å øke kompetanse blant de kommunale ansatte om autisme og skape flere og bedre tiltak rettet mot den gruppen av innbyggere som har de vanskene.

Møtested: Kingelveven (pyramidebygget oppom rådhuset)

Oppstartsdato og tid: onsdag, 19.01.2022, kl. 16.30-18.00

Ingen påmeldingsfrist. Alle er velkommen. Det er muleg å melde seg på fortløpande.

Påmelding eller spørsmål: ta kontakt med kommunepsykolog Karolina Cytarzynska, tel. 91143969 karcyt@giske.kommune.no