Einingsnivå

På einingsnivå skal modellen vise planar og føringer, verktøy og samarbeidsstrukturer som gjelder for tenestene og einingane. Her finn du og informasjon om tenester og tiltak.

Rutiner og samarbeidsavtalar for tverrfagleg samarbeid

Ulike rutiner og samarbeidsavtalar skal bidra til betre samarbeid med føresette, mellom tenestene, og til å styrke oppfølginga av barn og unge

Barnehage heim samarbeid

Barnehagen skal legge til rette for samarbeid og god dialog med foreldra. Dialogen skal skje både på gruppenivå og på individnivå. Dialogen kan vere både munnleg og skriftleg, og det skal vere gode rutinar for korleis denne skal informasjonsutvekslinga skal skje. Rutine for Informasjon mellom barnehage og heim | Giske kommune 

Rutinar og prosedyrar for samarbeid om tidleg innsats og spesialpedagogisk hjelp i barnehagen.

Oppvekstsektoren i Giske kommune har eit ønskje om at kvart barn i barnehage og skule skal oppleve «Det var bra eg kom».  Inkludering i barnehagen handlar om å leggje til rette for sosial deltaking på ein måte som gjer at ulike barn kan delta ut frå eigne behov og føresetnader. Gode og klare rutinar når barn treng tilpassing og hjelp i barnehagen er ein føresetnad for eit godt og inkluderande tilbod.

Rutinar og prosedyrar for samarbeid om tidleg innsats og spesialpedagogisk hjelp i barnehagen. 

Overgang barnehage - skule/SFO

Legge til rette for at dei eldste barna i barnehagen skal få ein trygg og god overgang frå barnehage til skule/sfo. Barnehagen og skule/sfo skal utveksle kunnskap og informasjon som utgangspunkt for samarbeidet. Barna skal få:

  • oppleve samanheng mellom barnehage og skole/sfo
  • glede seg til å begynne på skulen
  • avslutte barnehagetida på ein god måte og møte skulen med nysgjerrigheit og tru på eigne evner
  • oppleve kontinuitet i den individuelt tilpassa opplæring

Rutine for Overgang barnehage - skule/sfo

Barnehagen og skulen følgjer Årshjul for overgang frå barnehage til skule/sfo

For meir informasjon om overgang frå barnehage til skule Brosjyre for overgang frå barnehage til skule

Skule/SFO heim samarbeid

Rutine under revidering. 

Rutinar for samarbeid PPT - skule
Skulehelsetenesta

Skulehelsetenesta i Giske kommune er lagt opp etter forskrift av okt 2018 om kommunen sitt helsefremjande og førebyggjande arbeid i helsestasjon og skulehelseteneste, og drifta etter nasjonale faglege retningslinjer frå 2017 Helsesjukepleiar har ansvaret for skulehelsetenesta og kommuneoverlegen er medisinsk fagleg rådgivar. Helsesjukepleiar har fast tid på skulen , og legeundersøking blir tilbode i 1 klasse.Helsesjukepleiarane har normalt kontakttid mellom 08.30-15.00

Målet for tenesta er å fremje helse og utvikling i oppvekståra. Den skal i samarbeid med heim, skule og hjelpeapparat arbeide for å identifisere og løyse dei helseproblem som spesielt knyter seg til skuleeleven sin situasjon. Skulehelsetenesta skal arbeide for at elevane går ut av skulen med ei så god helse som mogleg og med ei åtferd som påverkar helse, livsstil og livskvalitet i ei positiv retning.

Helsesjukepleiarane har faste dagar og trefftid på skulane, og deltek i møte i Inkludluderingssteam ved skulen. Foreldre, elevar og lærarar kan ta kontakt.

Kontaktinformasjon til helsesjukepleiar ved kvar skule finn du her: Skulehelsetenesta - Hovedportal (giske.kommune.no)

Rutine for bekymringsfullt fråvær

Rutine under utarbeiding

Handlingsplan for trygt og god barnehage- / skulemiljø

Barnehagelova § 41, 42 og 43 legg føringar for korleis barnehagar skal arbeide med det psykososiale barnehagemiljøet. Denne planen er eit arbeidsdokument som skal sikre at dei kommunale barnehagane i Giske kommune arbeidar i tråd med barnehagelova, at foreldre får innsikt i korleis barnehagane jobbar med det psykososiale barnehagemiljøet og at personalet er bevisst på si rolle og sine plikter.  Handlingsplan for eit trygt og godt barnehagemiljø

Alle tilsette, barn og føresette skal arbeide saman for å utvikle og oppretthalde eit positivt skulemiljø, fritt for krenkande åtferd. Alle vaksne skal ha ei tydeleg nulltoleranse mot mobbing. Handlingsplan for eit godt og trygt skulemiljø.

Årshjul for rektor og styrermøte

For å meir systematisk bidra til at tenestene skal kjenne kvarandre og å styrke samarbeid er det laga årshjul for rektor- og styrermøte med informasjon frå ulike hjelpeteneste.

Legg inn i Compilo og lenke hit. 

Samarbeidsavtale mellom den offentlege tannhelsetenesta og barneverntenesta i Giske kommune

Avtalen skal sikre samarbeidet i form av deltaking i samarbeidsmøter og rutinar for informasjon og bekymringsmelding. Avtalen skal reviderast ved endring i lovverk, organisering og and reårsakar som er avgjerande for samarbeidet. Avtalen må gjennomgåast årleg og skal gjelde fram til ny avtale er utarbeidd og teken i bruk. Gjeldande avtale er inngått hausten 2022.

Websak id. 20/245.

Samarbeid Barneverntenesta og NAV

Samarbeidet mellom NAV og Barneverntenesta er styrt av retningslinje: Retningslinjer for samarbeid mellom barneverntjenesten og NAV-kontoret - nav.no

 

Rutine for tilvisning til BUP
Foreldrerettleiing

Foreldrerettleiing skjer både i enkeltmøter og konsultasjoner, og som gruppebaserte tiltak. I tillegg til enkelte temabaserte foreldremøter i regi av barnehage og skule, gjennomfører tenestene i Barn Familie Helse ulike kurs og gruppetilbod for føresette.  

Helsestasjonen bruker ulike verktøy og ressursar systematisk i konsultasjonar:
- Ressursen Foreldrehverdag | Bufdir blir anbefalt på alle heimebesøk med nyfødte, på alle 4-årskontrollar og 1.klasse konsultasjonar, og ellers etter behov i konsultasjoner.
- NBO (
Newborn Behavior Observation (NBO) (bufdir.no)) er metode for å veilede nybakte foreldre (0-3 måneder). NBO handlar om foreldres sensitivitet overfor spedbarnet sine signaler, om å fremme positivt samspel, trygge og styrke relasjon mellom foreldre og det nyfødte barnet.
- "i trygge hender" video blir brukt i konsultasjon for å forebygge, avdekke og avverge vold. I trygge hender (nsf.no)
- "10 smarte tips" blir brukt som utgangspunkt for samtale ved ulike konsultasjonar, frå jordmor til samtale med helsesjukepleiar. 10 smarte tips

 

Foreldreforberende kurs for førstegongsfødande

Helsestasjonen held foreldreforberedende kurs for førstegangsforeldre. Tema på kurset er 

- informasjon om helsestasjonen
- kva skjer etter fødselen
- det nyfødte barnet
- gråt
- søvn
- amming
- psykisk helse
- foreldrerolla og kommuniksjon

Det blir informert om kurs ved svangerskapskontroll. 

Godt samliv kurs

Helsestasjonen arrangerer Godt samliv kurs for gravide. Kurset blir sett opp kva månad og er eit nasjonalt forebyggende tilbod til gravide par. Kurset går fortrinnsvis til førstegongsforeldre, men ved ledig plass blir det opna for alle gravide i 2-3 trimester. 

Det blir informert om tilbudet ved svangerskapskontroll, på foreldreførebuande kurs og ved brosjyrer på legekontor. 

Godt samliv - kurs for førstegangsforeldre | Bufdir

Trygghetssirkelen

COS, Circle of Security, blir gjerne omtala som «trygghetssirkelen» på norsk. Kurset vektlegg trygg tilknytning mellom foreldre/omsorgsgiver og barn. Dette er ein nøkkel for å fremme sunne relasjonar og god psykisk helse hos barnet. Kurset går over 8 samlingar og bygg på tilknytningspsykologi, kunnskap om metallisering, nevropsykologi og utviklingstraumer.

Helsestasjonen driv kurs ilag med barneverntenesta. Kurs blir sett opp kontinuerleg, tre kurs på våren og to kurs på hausten. Alle som har født eit born får tilbod om kurs. Helsestasjon og skulehelsetenesta informerer om tilbodet til føresette dei er i kontakt med. Både skule, barnehage og hjelpetenestene kan rekruttere til kurs.
Kurset er anbefalt frå barnet er 3-4 månadar og oppover. Barn under 8 månedar kan vere med på kurset. Føresette med barn eldre enn det må kome utan barn. 

ICDP - International Child Development Programme

ICDP er eit helsefremmende og forebyggende program som har som mål å styrke omsorgen og oppveksten for barn og unge. Hjem – ICDP Norge

Helsestasjonen set opp eit kurs per semester. Eit kurs går over 8 samlingar. 

Helsestasjon, Barneverntenesta og Psykisk helseteam barn, unge og familiar rekrutterar til kurs. Informasjon om tilbodet blir gitt til skular og barneahagar. 

BAPP

BAPP (Barn av foreldre med avhengighets- og psykiske problemer) er eit meistringskurs for barn som har foreldre som slit med psykiske vanskar og/eller rus. 

Det blir sett opp 1-2 grupper per år. Det blir sett opp kurs når der er nok deltakarar. Kontakt Helsestasjonen for meir informasjon. 

Medverknad

Medverknad på einingsnivå skal vise korleis einingane og tenestene arbeider for å involvere barn, unge og føresette som part i beslutningar og utvikling av tenestene. 

Klassens time

Elevane i grunnskulen har frå hausten 2022 klassens time ein gong i veka knytt til arbeidet med inkluderande praksis og arbeid for medborgarskap. MOT er arbeidsmodell for ungdomstrinnet.

Elevråd i grunnskulen

Ved kvar grunnskule skal det for årstrinna 5-7 og for årstrinna 8-10 vere eit elevråd med representantar for elevane. Kommunen fastset talet på elevrepresentantar. Representantane skal veljast seinast tre veker etter at skolen har teke til om hausten.

Elevrådet skal fremje fellesinteressene til elevane på skolen og arbeide for å skape godt lærings- og skolemiljø. Rådet skal også kunne uttale seg i og komme med framlegg i saker som gjeld nærmiljøet til elevane.

Frå desember 2022 har kommunen eit aktivt ungdomsråd der barn og unge mellom 12-18 år kan søke om å vere med.

Samarbeid barnehage heim

Barnehagen skal legge til rette for samarbeid og god dialog med foreldra. Dialogen skal skje både på gruppenivå og på individnivå. Dialogen kan vere både munnleg og skriftleg, og det skal vere gode rutinar for korleis denne skal informasjonsutvekslinga skal skje.

Rutine for Informasjon mellom barnehage og heim. Rutina omtalar blant anna foreldremøte, foreldresamtalar, foreldreundersøking og SU-møter. 

Samarbeid skule/SFO heim

Informasjon kjem

 

Evaluering

Einingane og teneste i Giske nyttar ulike kartlegginar for å få tilbakemelding på, forbetre og utvikle tenestene. 

Elevundersøkinga i skulen

Elevundersøkinga er ei årlig undersøking der elever får seie si meining om læring og trivsel i skulen. Undersøkinga er for 5. til 10.trinn. 
Elevundersøkelsen (udir.no) 

Foreldreundersøking i barnehage og skule

I foreldreundersøkinga i barnehagen får foreldre og foresatte seie si meining om barnehagetilbodet, barna si trivsel og samarbeidet mellom heim og barnehage.
Foreldreundersøkelsen i barnehage (udir.no)

I Foreldreundersøkinga i skulen får foreldre og foresatte til elever frå 1. trinn til og med 10.trinn seie si meining om elevane si læring og trivsel og samarbeidet mellom heim og skule.
Foreldreundersøkelsen i skole (udir.no) 

Brukerundersøking på tenestenivå i Barn Familie Helse

Undersøkinga blir brukt til å evaluere og utvikle tenestene. Siste åra er ikkje undersøkinga gjennomført. Ny undersøking vil bli gjennomført i 2023/2024.

Tenestene i Barn Familie Helse: Helsestasjon, Barneverntenesta, Psykisk helseteam barn unge og familiar (PHBUF), fysio/ergo, PPT, legetenesta, flyktningtenesta og tildelingskontor.  

Brukerplan

Brukerplan er eit verktøy for å kartlegge tenestemottakarar med psykisk helse- og rusproblem i kommunen. Statistikken skal gi grunnlag for planlegging og prioritering i kommunene.

Forskrift om Brukerplan - Lovdata

 

BTI-undersøkinga

 

Inkluderingsteam i skule og barnehage

I barnehagane og skulane er det oppretta Inkluderingsteam. Inkluderingsteama er samansett litt ulike på skule og barnehage, men på begge arenaene skal teamet arbeidet både på system- og på individnivå. Ved uro/bekymring for eit barn eller ein ungdom skal den tilsette følge BTI-veileder. Når ein ikkje finn løysing eller har behov for å drøfte, kan ein spele saka inn til inkluderingsteam. 

Medlemmar inkluderingsteam barnehage: styrar, minst ein ped.leiar, spesialpedagog  tilknytt barnehagen, helsesjukepleiar (på individsaker), PPT inviterast ved behov. Barnevern, Psykisk helseteam barn unge familiar, fysio/ergo og andre evt samarbeidspartar kan konsulterast og inviterast ved behov (NN eller v/samtykke).

Medlemmar inkluderingsteam skule: Rektor, lærar(ar) med spesialpedagogisk kompetanse, miljøterapeut, helsesjukepleiar/skulehelsetenesta (individsaker). PPT deltek på møter med inkluderingsteamet i tråd med den årlege samarbeidsavtalen etter avtale kring systemarbeid og rutinane i «Handlingshjulet». Barnevern, Psykisk helseteam barn unge familiar, fysio/ergo og andre evt samarbeidspartar kan konsulterast og inviterast ved behov (NN eller v/samtykke).

Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderande praksis

Kompetanseløftet skal bidra til at det er tilstrekkeleg kompetanse tett på barna og elevane til å kunne førebygge utanforskap, fange opp utfordringar og gi eit inkluderande og tilpassa pedagogisk tilbod til alle, inkludert dei som har behov for særskilt tilrettelegging. Enkelt sagt kan ein seie at kompetanseløftet skal føre fram til eit klasserom / barnehagegruppe som «rommar meir». For å lykkast med det er tanken at ein må ha kompetanse på kva ein skal inkludere og korleis ein skal inkludere. Derfor er det gjennomført kartlegging av kompetansen, og det blir kompetanseheving basert på resultat frå kartlegging. Ein snakkar om laget rundt barna og at spesielle skal bli del av det almenne.
Dette løftet inneber også ei endring i PPT. Dei skal meir ut i barnehagane og klasseromma og arbeide meir forebyggande.
Måla i kompetanseløftet er at

  • alle barn og elever opplever å få et godt tilpasset og inkluderende tilbud i barnehage og skole
  • alle barn og unge skal få mulighet til utvikling, mestring, læring og trivsel - uavhengig av sine forutsetninger
  • barnehager, skoler, PP-tjenesten og andre i laget rundt barnet og eleven må jobbe sammen for å skape et inkluderende fellesskap
  • det pedagogiske tilbudet må tilpasses slik at alle får et best mulig utgangspunkt for utvikling og læring

Etablering av Inkluderingsteam kom som resultat av arbeidet med Inkluderande praksis i oppvekst. I arbeidet med å utarbeide modell for identifikasjon og oppfølging av utsette barn og unge, ser ein at særleg eit av måla i kompetanseløftet er bindeledd mellom dette arbeidet og Kompetanseløftet: alle barn og unge skal få mulighet til utvikling, mestring, læring og trivsel - uavhengig av sine forutsetninger. Ved å knytte helsesjukepleiar til Inkluderingsteam og opne for invitasjon til andre hjelpetenester, får vi betre kobling mellom oppvekst- og helsesektor. 

Rettleiar Inkluderingsteam barnehage
Rutinar og samarbeid PPT-skule

Informasjon om inkluderingsteam skule ligg her: Hefte rutinar for samarbeid PPT - skule 

 

Oversikt tenester og tiltak
Tiltaksoversikt

Oversikt over tiltak er sortert på universelle, selekterte og indikerte tiltak. 

- Universelle tiltak- før ei vanske er etablert, retta mot store grupper. (Almenne førebyggande tiltak).
- Selekterte tiltak- i tidleg fase av utviklinga av ei vanske, retta mot mindre grupper eller enkeltindivid. (Tidleg innsats).
- Indikerte tiltak - vansken er etabler, retta mot mindre grupper eller enkeltindivid. (Behandling).

Oversikta blir lasta opp her.